torsdag 15 december 2011

Knasdag

Vilken konstig dag det varit. Allt blir uppochner när man inte sovit på natten.. Försökte ta igen lite sömn nu på eftermiddagen medans L vilar, klarade en halvtimme ungefär i liggande läge sen blev jag rastlös. Har så himla svårt att sova på dagarna även om jag vet att jag verkligen behöver det! Min lille prins däremot, han sussar fortfarande.. Något jag vet kommer straffa sej ikväll, men det tar emot att väcka honom. Det är nämligen så himla fridfullt här just nu ;)

Ett paket från Sverige och ett gäng julkort landade i brevlådan idag, paketet var från mamma och julkorten från farmor och kusin - tack snälla ni! Jag längtar alltid hem till Sverige extra mycket så här års.. skulle så gärna vilja ha en vit jul tillsammans med ALLA nära och kära. Nästa år blir det banne mej firande i Sverige, det står liksom 3-1 till NZ vid det här laget när det gäller julfirande!

Var och fikade med en vän och sa hejdå då hon och hennes man o deras 2 barn flyttar upp till Nelson imorgon efter 5 år i Queenstown. Vi träffades på en födelsedagsfest för 4 år sen, då hade varken hon eller jag barn - livet förändras verkligen.. Jag kom på mej själv att bli alldeles exalterad för hennes skull, hon flyttar nämligen tillbaka till sin hemstad där både hon och hennes man kommer ifrån - tänk så härligt att få nära till hela sin familj! Sen är jag inte säker på att vi skulle kunna bosätta oss i min lilla hemstad igen men att bo i samma land skulle vara en bra början tycker jag :)




Tjej med sverigelängtan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar