fredag 23 december 2011

Tjuvstart!



Vi tjuvstartade julen här hemma ikväll, L fick öppna ett paket: ett litet trätåg med diverse farmdjur som jag köpte idag.. Lille älsklingen, än förstår han ju inte vad julen är men glad blev han! :)

Imorgon packar vi in oss i bilen igen och kör upp mot QT, herregud jag spenderar så mycket tid på vägarna att det är läskigt... Och för att addera ett gäng mil till körde jag in till Invercargill idag för dom SISTA klapparna (känns som om jag sagt det ett tag nu, eller hur?;), några ärenden ang huset och sen hann jag med lite shopping åt mej själv också då L var hemma med farmor o farfar. Det hör knappast till vanligheterna annars numera att jag har tid att gå o strosa i affärer och titta på kläder till mej själv. Därför passade jag på idag! Kom hem med 2 fina klänningar och några toppar - det mesta på rea dessutom.

När jag kom hem stoppade jag L i säng för en tupplur och så körde jag ett urjobbigt cirkelpass (samma som i måndags) på gräsmattan med en medicinboll. Såå himla skönt! Jag har skött mej helt okej i veckan tycker jag, med undantag för en kväll då jag betalade farmens alla räkningar och slog in julklappar till klockan slog midnatt och plötsligt kom på att jag inte fått in nåt träningspass under dagen. Så slängde mej på golvet och gjorde ett gäng situps och plankor i 10 minuter innan jag stupade i säng. Knappast godkänt haha.

Nu har klockan slagit 22 och jag har fortfarande träningskläderna på mej, himla fresh. Dusch och sen sängen! Imorgon är det julafton! Glömde L:s färdigpackade julstrumpa uppe i QT.. blev så ledsen, jag hade ju velat lägga den i hans säng nu på kvällen - precis som mamma alltid gjorde för oss barn. Oh well, antingen får han den när vi kommer fram imorgon eller så har jag ju en chans till då NZ faktiskt inte firar jul förrän på söndag.

God Natt fina läsare, hoppas ni får en härlig (och viiit) julhelg om ni är i Sverige.


3 kommentarer:

  1. Vit jul? All snön försvann idag. Tackar gudarna för det! Tänker på hur det stormade förra julen, inget jag vill vara med om igen! En helvetes resa till skåne hade jag dagen innan julafton. Trafikstockning, kallt i så in i helvete, en resa som skulle tagit 2 timmar tog 5 timmar! två minuter hemifrån körde en bil fast framför mig, kom inte förbi, kunde inte hjälpa killen, fick köra en annan väg och körde nästan fast själv, grät när jag var framme, av lycka! Tills det blev strömavbrott. Förhoppningsvis blir det ingen snö förrän jag flyr Svergie den 15 januari. Kommer hem lagom till våren. Vit jul? Nej tack.
    /Skåne tjejen

    SvaraRadera
  2. Oj, nä det lät ju knappast som något att önska i repris! Hoppas ditt julfirande blir mindre stormigt i år :)

    SvaraRadera
  3. Hello sister:)

    Nej de blev en plus-7 graders jul i år tamej tusan! De tog nog slut på snö från förra årets globala krigsvinter hehe de har bara kommit en skvätt t.o.fr men smält bort lika fort! Så jag få nog vänta med skidåkning...förhoppningsvis inte allför länge;)

    Ha en riktigt fin julafton,sen en trevlig middag uppe i skyline med C parents

    Kramar bro

    SvaraRadera