onsdag 28 december 2011

Rena drömmen?

Att få vara hemma med sitt barn och inte behöva gå till jobbet fem dagar i veckan kanske ses som rena drömmen, och visst det tyckte även jag i början. Men nu med huset snart färdigbyggt och utan någon sysselsättning börjar jag bli farligt uttråkad... Jag behöver något att göra!

Jag önskar så att jag kunde plocka upp några fler pt-kunder till min onlinebusiness då jag finner det både roligt och stimulerande men just nu står det still på den fronten tyvärr.

Har ju en vän som vill att jag ska börja träna hennes klienter ett par dagar i veckan, då hon redan är så fullbokad och har en kropp som börjar säga ifrån. Det är väldigt lockande på ett sätt men jag vet inte hur jag ska få ihop det praktiskt... Med C som har farmen och i stort sett aldrig vet när han kan ta ledigt blir det svårt att pussla ihop vardagen. Och visst har vi farmor o farfar här på farmen som gärna ställer upp som barnvakter men för mej att köra 30 mil på en dag (upp till QT och tillbaka) för några klasser är knappast varken lönsamt eller hållbart.

Det sista alternativet vore att sätta L i Kindergarden men dom har en minimumgräns på 30 timmar i veckan och så mycket vet jag inte om jag är beredd att lämna bort honom eller ens behöver för den delen. Åh det är så himla svårt att veta vad som är bäst ibland!

 
C hade en ovanligt lugn dag på farmen så vi stack iväg på en utflykt längs kusten, hann med en simple lunch också på ett café i obygden. Några pics från havet:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar