måndag 19 december 2011

Rena rama drömlandet!

Idag var vi inne i Invercargill för ett möte med vår revisor, L höll ut ett bra tag men sen blev det för tråkigt tyckte han så jag tog med honom till Chipmunks - ett Playland som låg dörr i dörr. Och vilken fullträff, L blev minst sagt överväldigad av allt skoj som fanns där! Slides, spännande tunnlar, stora hoppborgar, bollhav - you name it!





Vi var där i säkert 1,5 timme innan jag lyckades stoppa ner honom i vagnen och rulla ut, och strax därefter var C klar och vi möttes upp igen. Jag köpte en bok igår som heter The Healthy Skin Diet, den tar upp en massa olika "skin conditions" och bl.a eksem som L lider av. Jag ska testa att i ett par veckor utesluta olika matgrupper som ses som vanliga triggers till hudutslag. Det kommer inte att bli lätt då det är så ofantligt mycket, men jag ska börja med några som jag vet att han i nuläget äter en hel del av:
  • Mjölkprodukter (blir förmodligen svårast/jobbigast då det innebär allt från favoriterna yoghurt, keso till ersättningen han får på kvällen)
  • Jordgubbar
  • Citrusfrukter
  • Avocado
  • Skinka
  • Tomat
  • Ägg
Dom stora grupperna är ju absolut mjölk och ägg, och det finns ju i det mesta. Jag startar förmodligen med att undvika det i sin rena form, kommer inte lusläsa varenda innehållsförteckning i mataffären och sluta ge honom bröd. Tänker dock börja hålla utkik efter MSG 621 och 635 samt tillsatsen 282.. faktan som stod att läsa om dem var inte rolig direkt. Förhoppningsvis ser vi resultat om några veckor, jag står nämligen inte ut att se min lilla kille vakna mitt i natten av att hans eksem kliar så. Fy, tycker så synd om honom. Har en burk med svalkande salva som jag smörjer in honom med när han vaknar och då kan han oftast sova några timmar till, men jag vill ju helst att eksemen ska försvinna helt!

Oj klockan har hunnit bli way past bedtime här.. halv elva redan! Night Night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar