torsdag 22 december 2011

Kan inte låta bli...


...att stanna och ta några bilder när det är såna här dagar och kameran finns nära till hands. Förlåt om det blir lite tjatigt men hur kan man tröttna på den här utsikten? Tyvärr åkte jag ju åt "fel" håll idag då vi åkte ifrån sjön men förhoppningsvis är det lika fint i helgen när vi är tillbaka igen!

Nu har jag inhandlat både skinka, prinskorvar (så nära jag kunde komma) och köttfärs för att göra hemgjorda köttbullar av till julafton! Funderar på att testa rödbetssallad i år, det var aldrig nån favorit när jag var yngre men på sistone har jag ätit en väldans massa rödbetor tillsammans med haloumi, så kanske vågar man ge den röda salladen en chans? Men jansons frestelse, det kommer jag nog aldrig att gilla - det blir potatisgratäng för oss istället :) Vad är era absoluta favoriter på julbordet och vad tycker ni mindre om? Jag fullkomligt äääälskar senapssill men det är ju bara att glömma att jag ska hitta här tyvärr... 

 
Fotopaus på väg till farmen:


Ser en anings kissnödig ut... haha


Visst vill man bada när man ser det här?


...och det här!


2 kommentarer:

  1. Grönkål! Så sjukt gott. Koka den först mjuk i god hönsbuljong och fräs sedan i smör och lite grädde på det, salta efter behag. Herregud vilken natur ni har, helt gudomlig. God jul till dig och din fina familj! :)

    SvaraRadera
  2. Aldrig något jag provat men det låter riktigt gott, mums! Hoppas du får en fin jul och en massa grönkål! :)

    SvaraRadera