söndag 11 december 2011

Hay Fever...


Har sån jäkla hösnuva, eller hay fever som det heter här, att jag inte vet var jag ska ta vägen! Jag har alltid haft pollenallergi mer eller mindre men kan inte minnas att det var så här jobbigt förra året? Fast man glömmer ju snabbt förstås.

Just nu är jag helt svullen i ansiktet och ögonen är rödsprängda som jag vet inte vad. Som efter ett 24 timmars drinking marathon kanske? Eller som att jag gråtit nonstop i två dagar. Jag har proppat i mej tabletter, spray och ögondroppar men inget hjälper.. Hoppas nästan att det börjar snöa och bli kallt så jag slipper allt vad pollen heter för ett tag! Ok nog om min pollenallergi, det finns mycket som är väldigt mycket värre.

Ska alldeles strax promenera och hämta upp L som är nere hos farmor o farfar, för att sen plocka upp min farmer som sitter och jobbar i en grävskopa ute i en av hagarna - sen ska vi åka till Riverton och luncha, mys! Better go..




C in action!


C är minst sagt försiktig när det gäller solen och bär alltid overall, mössa och scarf över huvudet på farmen - oavsett hur varmt det är!


Tadaaa - det omtalade vattningssystemet är äntligen uppe, nu slipper hagarna nånsin bli bruna! Vår farm är en av de få här nere i Southland som har "irrigation system" - det är annars vanligast högre upp i landet..



Jag och min älskade lille plutt.
Jag behöll solglasögonen på för att bespara er mina rödsprängda ögon!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar