söndag 18 december 2011

Tillbaka till verkligheten

Vet ni, precis när jag tryckte på "publicera" knappen på mitt senaste inlägg så svalde L en äppelbit fel, hostade till några gånger och får sen ett underligt uttryck i ansiktet där han sitter i mitt knä vänd mot mej - sekunden senare får jag en kletig spya över hela mej! Det verkar alltid vara jag som blir spydd på och således får strippa ner till bara underkläderna samtidigt som vi försöker få rent stackars L..

Dock har jag och C fått in snitsen på hur man snabbast byter, tvättar och skurar rent kräk att det numera går av bara farten. Minns när han var nyfödd och man blev helt handfallen varje gång något oväntat hände (vilket är typ hela tiden).

Den ängslan och nybörjarfeelingen man hade då ska bli skönt att slippa vid ett eventuellt nästa barn. Vi vill inget hellre än att en dag ge L ett syskon men jag skriver ändå "eventuellt" då jag är väl medveten om att det aldrig är någon självklarhet som ska tas för given.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar