onsdag 21 december 2011

Kvällarna går alldeles för fort..


Eller ja dagarna också för den delen - var springer egentligen tiden iväg? Har iaf fått de sista klapparna fixade idag, nu är jag såååå gott som färdig - bara några få saker kvar. Försökte slå in lite julklappar idag när L var vaken men det gick sådär, han rev upp medan jag slog in kan man väl säga. Så jag gav upp efter ett tag. Får fortsätta nu istället. Gjorde även ett besök på McKenzie & Willis idag - en underbar inredningsbutik som har allt från möbler till gardiner och tapeter, och fick med mej en kasse samples hem. Jag har redan en idé om hur jag vill ha det, så nu börjar Operation övertalning av C. Svårare än det låter kan jag avslöja. Efter besöket där blev det storhandling. Det var totalt kaos i matbutiken, hela QT skulle visst handla inför helgen.

Vi kommer att fira vår lilla julafton den 24:e, då L kommer att få sina julklappar och sen har jag köpt några smågrejer till C också - kunde inte låta bli. Om jag får nån är nog mer tveksamt, C har inte lämnat farmen på jag vet inte när... Men vi ska ju som sagt åka bort över nyår, det är jag MER än nöjd med :) Längtar så efter att få umgås hela familjen under en helg, det har inte hänt sen vi kom tillbaka från Sverige tror jag.

Sen på den 25:e, Christmas Day då man firar här kommer C:s familj upp och vi ska äta julbord uppe i Skyline Restaurangen - precis som  vi gjorde året 2007 då mamma och min bror var här! Sen blir det nog julklappsbyte här hemma i lägenheten. Nä om jag skulle ta och slå in resten av julklapparna kanske!



Jag och min lille älskling utanför lägenheten




Buset riktigt lyser i ögonen på den här killen haha


PS. Läkarbesöket gick bra och gav lugnande besked, fick rådet att vänta i ytterligare ett par dagar och se hur det utvecklar sej. Rosslet i halsen var inte långt ner i lungorna som jag var orolig för, men öronen var inte 100 vilket läkaren trodde kunde vara orsaken till att han vaknat flera ggr per natt. Men som sagt, han var för pigg för ge medicin vilket jag såklart blev glad över att höra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar