fredag 13 januari 2012

Bak i bilen

Fyra timmar i bil med en 16 månaders kille som har spring i benen är en utmaning. Tur att han är berest vår lille kille.. han fixade det förvånansvärt bra ändå. Med russin, iPad, böcker, rice crackers och mandariner klarade vi oss med bara ett stopp, som blev på Mc Donalds av den enkla anledningen att där fanns ett lekland! Försökte välja så nyttigt vi kunde från menyn, så det blev en kycklingburgare och sallad för oss medan L fick chicken mc nuggets, mindre bra men han älskade dem och det kändes liiite bättre än strips iallafall. 

Jag är så oerhört trött på allt vad utemat heter men även på halvfabrikat och att aldrig testa nåt nytt hemma . Mitt mål det här året ska bli att laga fler nya maträtter! Och gärna börja göra mina egna mueslibars som mellanmål till L, göra egen muesli, laga eget bröd och... ja nu får det räcka. Jag känner mej själv, har ständigt höga ambitioner och vill alltid så mycket. Men det där med mera variation på vår mat, det ska det banne mej bli!



Halvvägs till New Plymouth hoppade jag bak i bilen med L för att agera underhållare, jag lyckades trötta ut honom så pass att han till slut somnade! Bra betyg eller inte?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar