onsdag 11 januari 2012

Livet i en väska

Just nu är jag trött och slutkörd och småsaker känns jobbigare än vad de egentligen är. Som att packa väskan ännu en gång. Vi flyger ju upp till Wellington imorgon (vilket jag iof ser fram emot, hoppas hinna med lite shopping efter att vi checkat in på vårt hotell), och kör sen vidare New Plymouth dagen efter för lördagens "suprisebröllop". Men just nu känns det bara tröttsamt att packa resväskan. Är så innerligt trött på vårt flängande mellan två hem, trött på att alltid riva runt i en väska för att hitta nåt att ha på mej, trött på att försöka ha dubbla uppsättningar av det mesta men ändå glömma kvar saker och trött på att aldrig stanna på ett ställe i mer än ett par nätter.

Men som sagt, ikväll är jag trött och då känns det mesta jobbigt. Imorgon är en ny dag! Positivt är att vi lyckades få L i säng kl 7 istället för 9 halv 10 som dom senaste kaoskvällarna varit. Åtminstone något som bådar gott inför morgondagen då jag vill att L ska hinna sova sin tupplur innan vi stiger på planet.

Nu ska jag dricka en kopp te, slötitta på tvn och tänka glada tankar innan jag däckar i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar