söndag 15 januari 2012

Sunday BBQ

Idag har vi spenderat mestadelen av dagen med att hälsa på släkt och vänner här uppe i New Plymouth. Kvällen avslytades med BBQ hos C:s morbror med familj, vi hade riktigt trevligt och L höll sej nöjd och glad tillräckligt länge så att vi hann med att äta klart :) Imorgonbitti blir det ett sista adjö till det nyblivna bröllopsparet, vi ska träffas och äta frukost innan vi kör ner till Wellington igen.

Bröllopet förresten, det var hur lyckat som helst. Litet, intimt och avslappnat med bara de allra närmsta inbjudna! Precis som jag önskar att vårt bröllop blir en dag. Ju mindre desto bättre tycker jag faktiskt... Jag tror att det bara var cirka 30 pers igår, något fler än så gissar jag att det blir för oss beroende på var vi gifter oss men jag vill gärna hålla antalet gäster till 45-50.

Första veckan efter förlovningen var jag verkligen all-in, skrev gästlistor, skickade email till poteniella festlokaler osv men nu har jag lugnat mej lite. Det är så mycket annat rörande framtiden vi funderar på just nu att bröllopsplaneringen hamnat rätt långt ner på listan. Eller iaf på listan som har "ovisst" som överskrift. Usch, det är alldeles för många grejer på den listan för tillfället... Det gör att jag kännt mej vilsen och ledsen den senaste tiden. Jag rycker upp mej när vi är omkring C:s familj och vänner men sen när jag är själv så ramlar jag ner i mina grubblerier igen. Men allt handlar om vilken inställning man har, och nu har jag bestämt mej för att det är slutgrubblat för den här gången.

Allt löser sej på ett eller annat sätt, det gör det alltid.



Idag vid magiskt vackra Oakura Winery där vi åt lunch,
min fina lilla familj och jag:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar