fredag 27 januari 2012

Dagens

Så här ser jag ut idag:




Tröja Glassons, Jeans från Just Jeans (som jag fullkomligt bor i just nu!) och linne från H&M


Fast nu har mjukisbrallorna och raggsockor åkt på igen, det är nämligen sååå kallt idag. Och i Queenstown har det tydligen snöat över natten messade en vän. Så långt i från sommar man kan komma med andra ord! Hoppas verkligen att vi får lite varmare väder lagom tills pappa och min bror kommer den 9:e februari. Herregud, så nära nu! Vårt hus är dock inte färdigt än, och även om det kommer vara nära om två veckor så kvarstår faktum, det kommer inte stå klart som vi hoppats. En säng kort är vi dessutom kom jag på igår...

Varje gång vi flyttar/säljer en lägenhet så försvinner massa möbler. Eller alltså dom försvinner ju inte spårlöst utan vi sålde båda lägenheterna helt eller delvis möblerade. Något som gör att jag ständigt är på jakt efter nya möbler! Och nu är det alltså en extrasäng till vi behöver samt barstolar till köket. Plus att vårt supermoderna matsalsbord i svart och vitt med tillhörande stolar absolut inte kommer passa i det nya huset som går i bruna toner, och huvudsak naturmatrialen trä och sten.. Men det är mer en estetisk fråga och inte superviktigt att få till på en gång. Vi vet ju inte ens hur länge vi kommer att bli kvar i det huset! Kanske blir det bara några månader, kanske mycket längre än så.

En sak är iallafall säkert, det är mitt drömhem på många vis. Det enda minuset är egentligen att det inte ligger närmre Sverige!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar