fredag 13 januari 2012

I helgen händer det!

Ja en hel massa saker förstås men det roligaste av allt är att L plötsligt vill gå överallt, hela tiden. Allra helst med nån av oss i handen men erbjuds inte det alternativet så går han själv! Nu behöver jag hitta ett par bekvämma och välsittande skor åt honom, något som visat sej vara svårare än jag trodde. Jag vet inte om det är Queenstowns utbud som är extremt dåligt eller om det gäller andra städer också, men jag kan verkligen inte hitta några bra skor åt honom. Dom går sönder efter bara ett par dagar med utomhuslek, så ska det väl inte vara ändå?

Ska titta runt lite här i New Plymouth imorgon, som i för övrigt inte ens kan jämföras med Wellington när det gäller shopping. Åh jag hade kunnat spenderat evigheter på Wellingtons main street men nu hade jag bara en fjuttig timme i morse. Hittade ett par skor iaf, som jag förmodligen ska ha imorgon på bröllopet. Har ingen aning om vad mer jag ska ha på mej, allt känns bara fel. Antingen för uppklätt eller för nerklätt! Det är dessutom blåsigt och kallt här så klänning känns alldeles för kallt. Funderar på ett par jeans (men kan man verkligen bära det på ett bröllop, även om dresscoden är supercasual?), klackar och en tunn skir blomstermönstad top.. Och inte känner jag bruden så pass bra att jag kan smsa och fråga heller! Hennes blivande man sa vid ett tillfälle till C att jeans var ok vet jag inte riktigt om jag vågar lita på det...

Förresten, hon vet om bröllopte nu. Tydligen har dom mobiler som har synkade almenackor så hon fick alla hans viktiga datum/memory notes relaterade till bröllopet sänt till hennes mobil! Vilken miss.. men men, det är ju tanken som räknas och jag tror hon tycker att det är väldigt gulligt av honom allt han försökt planera i hemlighet.


Igår kväll på James Cook Hotel:


Vi tog ett glas vin i hotellbaren medan vi väntade på buffén.
Och L, ja han övade på att gå förstås!


Och självklart är det alltid väldigt intressant att ta reda på vad mamma och pappa
äter eller dricker. Den här gången blev det dock inget smakprov...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar