torsdag 12 januari 2012

Windy Wellington

Så var vi i Nya Zeelands huvudstad! Blåsigt värre var det när vi landade vilket iof var rätt väntat, det är ju inte för intet som staden kallas "Windy Wellington". Jag kände mej helt fel klädd i mina jeansshorts, tunika och sandaler, men efter en dusch på hotellet och ombyte till jeans, t-shirt och ballerinas kändes det bättre. Vi åt en supergod buffé på hotellet och vi (alla 3 när jag tänker efter) åt såklart alldeles för mycket av allt, men sen gjorde vi något utöver det vanliga. När L somnat i vagnen efter ombyte till pyjamas och välling så gick vi på SPA!

Jag tog en "Body Wrap" när hela kroppen smörjdes in i lera, håret med avokadokräm medan jag njöt av en huvudmassage, sen fick jag ligga inlindad i varma handdukar i 15 minuter innan tjejen kom tillbaka och gav mej en facial, ögonbryn och mustachvax (det du brorsan, nu har jag ingen muscha längre ;). Det gjorde skitont rent utsagt, särskilt det sistnämnda - kände för att skrika rätt ut men bet mej i tungan och tänkte på saker som gör mer ont. Bryta ett ben tillexempel. Eller ramla och slå i läppen i kakelgolvet som vår älskade stackars L gjorde idag.. Då ville jag gråta på riktigt.

Nu ska vi sova här. Imorgon väntar 4 timmars bilkörning till New Plymouth. Två timmar vet vi ju att L klarar, men det dubbla? Det lär bli en del stopp gissar jag...



Jag skulle lätt kunna tänka mej fler SPA-visteleser i vardagen :)
Dagens besök på Bodyhaven:




 


1 kommentar:

  1. O älsklingar det var väl guld värt, som ni sliter o vaknätter etc.. Gör det igen ,när ni får chansen.. finns ingen bättre belöning...Kram mamsingen..

    SvaraRadera