måndag 2 januari 2012

Rodeo i Albert Town

Idag gjorde vi något väldigt ovänat, jag och Lewis - vi stack iväg och tittade på rodeo utanför Wanaka. Usch jag är verkligen inget fan av sånt men några vänner till oss skulle dit och vi hade inte träffats på evigheter så jag tänkte why not, jag åkte dit för sällskapets skull om jag ska va ärlig!

L var lite blyg till en början och ville mest hänga med (på!) mej men sen plötsligt så släppte det och han fick fart. Bokstavligen! Han röjde runt som han inte gjort annat än hängt på rodeoshower, kröp runt och plockade både mobiler och ölburkar från folk (till mammas förskräckelse). Men roligast var ändå när han stack iväg i full fart och hittar en egen tom filt där han sätter sej och... ja, vad gör han egentligen?



"Heja hästarna!!"


Det såg så himla roligt ut att jag var tvungen att kvickt leta reda på kameran i handväskan. När han sekunden senare upptäcker att vi alla sitter och tittar på honom och att jag tar kort brister han ut i världens leende från öra till öra.. Min lille spillevink!

För att nämna en sak till om rodeon, dom hade små barn som red rodeo på får!! Och då menar jag små barn, en av dem var inte äldre än tre-fyra år! Alltså vilken förälder kastar upp sin unge på ett galet får och frivilligt ser dem ramla i backen med sprutande tårar? Kände mej så himla svensk just då, herregud socialen skulle ha kommit springande om det var Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar