torsdag 19 januari 2012

Excitement!

Åh vad glad jag är just nu! Mötet med T gick jättebra, hon vill inget hellre än att börja arbeta tillsammans med mej vilket känns både smickrande och roligt. Jag tror att det är nu eller aldrig för min del. Ända sen jag kom till NZ har jag sett vår vistelse här som tillfälligt och därför aldrig vågat eller sett nån mening med att riktigt satsa fullt ut på något. Men let´s face it, nu är vi inne på vårt 5:e år i Queenstown och troligtsvis blir det några till innan vi bestämmer oss för var vi ska placera L i skola.

Och nu har jag alltså möjlighet att börja arbeta för någon som vet att vi gärna vill ha ett syskon till L inom en inte alltför lång tid, och är okej med att jag isåfall kommer spendera en längre period i Sverige igen. Att kunna gå in i ett jobbsamarbete med öppna kort är för mej väldigt viktigt, det finns inget värre än att behöva finjustera sanningen för arbetsgivare för att man är orolig över vad dom kan tycka.

Vi ska träffas igen nästa vecka och prata närmre om hur vi ska lägga upp allt. Spännande!




Excited tjej (som älskar sin ring)!

2 kommentarer:

  1. Klart du ska köra på! Jag tror att du kommer må jättebra av att ha ditt "eget".. Nu känner jag dig ju inte men känner det på mig :) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Å vad skoj! :) Ja, det är verkligen en fördel att kunna köra öppna kort. Lycka till med det nya då!

    /C

    SvaraRadera