onsdag 18 januari 2012

Liten kräver mycket


Timmarna på mitt dygn har inte riktigt räckt till sen vi kom hem. Jag har haft fullt upp med att skriva nytt program åt en klient, inredningsdetaljer till huset och ja, sen allt annat som tar sin tid. Att underhålla en liten älskling tex, och allra helst; att lägga liten älskling.

Herregud vi är inne i en riktigt tröttsam (bokstavligen) period nu när det kan ta allt från en halvtimme till 2,5 timmar att lägga L! Jag trodde och hoppades att det skulle ändra sej när vi kom hem, och yes igår var första kvällen på evigheter som han somnade i sin säng och det på nolltid. Men sen ikväll när jag kände att "det här blir lätt som en plätt", inte då.. Då tog det minsann två och en halv timme innan han somnade! Ensam med L är jag dessutom, vilket innebar att jag inte kunde sätta mej här och jobba förrän alldeles för sent. Och nu är hon snart 23 och imorgon ska jag på möte om ett framtida samarbete med en PT här i QT. Fast innan dess måste jag packa för att köra ner till farmen där helgen kommer spenderas.

Något jag inte ser fram emot så värst mycket alls, hade hellre stannat i QT. Särskilt nu när resväskorna är uppackade, alla kläder tvättade, kylskåpet fullt och lägenheten renare än vanligt. Det lockar inte ett dugg att packa väskan igen och sen åka ner till ett hus som jag vet kommer vara i gravt behov av storstädning samt ett kylskåp och frys som ekar tomt... 




En krävande liten herre men ack så söt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar