lördag 21 januari 2012

Invercargill

Jag och L gjorde stan idag, det är ännu roligare nu när han är lite äldre att åka in till stan tillsammans för han är medveten om vad som händer på ett helt annat sätt. Uträttade lite korta ärenden medan han sov, sen när han vaknade åkte vi till Rebel Sport som är ett stort sportvaruhus och kom ut med ännu ett par (!) skor till L. Crocsen fick han nämligen stora blåsor av! Förmodligen för att han inte hade några strumpor på sej och att det blev svettigt och varmt när han sprang omkring som en liten tok.. Men jag hoppas på att kunna använda dom igen när hans skavsår läkt. Dom är som sagt perfekta i vatten och sand!

Kollade även på träningskläder åt mej själv och lyckades prova hela 3 plagg medans L rev ut innehållet ur min plånbok inne i provrummet. Dock blev det inget fynd, klädshopping åt mej själv är att föredra när jag är ensam. Sen kollade jag på kettleballs, men ingen luck där heller. Dom hade nämligen ingenting mellan 2 och 10 kg. Jag är ute efter en 7:a eller 8:a så att jag kan träna hela kroppen. Med 10 kg blir det alldeles för tungt för att kunna göra så många repetitioner som jag vill. Och med 2 kg, defintivt alldeles för lätt!

Innan vi åkte hem så åt vi lunch tillsammans på ett café och sen storhandlade vi. Det räckte för att trötta ut L, och han sov ännu en liten stund på vägen hem. Nu har jag en liten uttråkad kille vid benen... better go!




I bilen på väg hem från "Invers"

2 kommentarer:

  1. Du är en helt underbar liten mamma, o vad jag är stolt över dig..O Älskling ditt liv du har skapat kan ingen ta ifrån dig ,det här har du valt.. va trygg i detta.. Kram mamsingen...

    SvaraRadera
  2. Tack mamma. Du är världens finaste! Puss

    SvaraRadera