tisdag 24 januari 2012

En ny rutin på 3 dagar?

Det är iallafall vad e-boken 3 Day Sleep Training lovar mej om jag följer dess råd. Och det ska jag jäklar i mej göra för nu har jag fått nog, detta funkar inte längre. Vi behöver en bättre sovrutin!

Flaskan ska bort, jag ska börja köra stenhårt på samma sovtider under dag och kväll igen (så som vi brukade), inte tillåta L att bli övertrött som jag gissar att han är alltför ofta. Plus, alltid försäkra mej om att han är mättare än mättast när han ska sova.

Den här metoden innebär inte CIO (Cry It Out) vilket jag är enormt tacksam för. Jag har testat, några enstaka gånger och då i enstaka minuter när jag varit desperat och inget annat fungerat men det slutar bara med att vi båda gråter. Inget för oss helt enkelt! Ikväll blev det dock många tårar från L:s sida, väldigt trötta sådana. Fast jag fanns vid hans sida, en himla skillnad - jag hör direkt hur hans gråt förändras om jag går ut ur rummet och lämnar honom ensam med tårarna. Det är direkt hjärtskärande...

Ska alldeles strax hoppa i säng själv, marathon-nattningar tar på krafterna minst sagt! Imorgon ska jag möta T igen och diskutera vårt PT-samarbete närmre. Jag känner att två-tre klasser i veckan skulle vara en lagom start. Får se vad hon har att säga om det?

Good Night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar