torsdag 1 mars 2012

En liiiten paus

Tar en kort liten paus innan jag sätter igång med middagen. Går sådär med en viss liten nisse som klättrar på mej medan jag försöker skriva..

Det har varit en bra dag idag men väldigt fullt upp som vanligt! Det går sakta framåt med huset, något litet händer varje dag. Fast vi har fortfarande inga gardiner, garderobshyllor eller speglar. Men förhoppningsvis dyker dom upp en vacker dag!

Idag är det första dagen på hösten här, 1st of March - usch jag ser verkligen inte fram emot vintern. Fick en försmak av den idag då det snöade under natten och följdaktigen var svinkallt imorse och idag. Pappa och jag trotsade kylan och den isiga blåsten och traskade in till stan där jag mötte upp en vän för lunch medan morfar gick runt med en sovande L i stan (tack!). Sen tog vi en fika och en kaffe tillsammans innan vi vände hemåt!

Höll halvt på att frysa ihjäl men efter några backar så fick vi upp värmen, ungefär lagom tills vi var hemma. Nu kurrar det lite i magen, och jag vet att jag kommer att ha ett gäng grabbar som är vrålhungriga så det är lika bra att jag sätter igång med maten!



Kolla in all snö på bergstopparna... brrr! Dock blev vi lite varmare efter ovan backe :)



Bilden ljuger, det är inte alls så varmt och skönt som det ser ut!



L imorse på sin älskade trehjuling. 
Jag måste köpa en hjälm åt honom för oj vad det går undan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar