onsdag 28 mars 2012

Inget att hetsa upp sej över...



Ha här kommer en bild utan en skadad arm så långt ögat når! ;) Jag väljer att ta det hela med en nypa salt och lite humor, igår var jag arg hela dan - det räcker. Det här är min blogg och jag kommer inte sluta blogga på länge!

C tog med sej L nu på förmiddagen för att uträtta lite ärenden och sen stack dom ut till Jacks för en cykeltur, guld värt för mej - jag har fått så sjukt mycket gjort. Bäddat rent, tvättat, städat och fixat här hemma så nu ser det riktigt trevligt ut :) Fick ta brorsan till hjälp en hel del men det är ändå mycket jag kan göra själv nu tack och lov. Känner mej less and less röreslehindrad varje dag!

Igår gjorde jag upp en pakt tillsammans med C, men kanske allra mest mej själv att från och med idag får det bli skärpning på mina kostvanor! Jag har blivit alldeles för slapp på sistone, stoppar i mej precis vad jag vill när som helst. Gick kanske an när jag tränade varje dag (fast det är inte okej då heller), men nu - nej det får vara ett stopp på mysätandet på kvällarna. Jag blir trött, får dålig hy, en slapp och osund kropp och ja - mår så mycket sämre än vad jag kunde göra helt enkelt. Ska börja promenera varje dag igen, och göra lite utfall och magövningar hemma varje dag - benen och magmusklerna är det faktiskt inget fel på!

Igår satt jag och sökte på bloglovin efter träningsbloggar och hittade några nya som förhoppningsvis kommer inspirera mej ytterligare! Jag saknar mitt gamla hälsosamma jag, nu ska hon grävas fram igen!

Nu ska jag och J åka till mataffären, jäklar vad här ska handlas nyttigheter!


PS. Kan ni inte dela med er av era tränings-/kostmål (om ni har några förstås) så peppar vi varann?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar