lördag 24 mars 2012

Nedbäddad

Ligger i sängen och bloggar, det är så skönt att helt vara utan slings på kvällarna - för dom är inte direkt bekväma. Men skavsår under armarna och nackont är väl småsaker jag får stå ut med under den här läkningsprocessen. Även om jag fortfarande har ont och vissa ställningar och rörelser med armen är helt omöjliga, så är jag SÅ mycket bättre. Otroligt egentligen hur kroppen har förmågan att läka ihop helt självt... För det är ju det som är det trixiga med brutna revben och nyckelben, det finns ju inget man kan göra (förutom att vara vila) tillskillnad mot en bruten arm som direkt gipsas!

Vi har haft en lugn lördagkväll, en ofrivilligt lugn om du frågar C. Han tycker att jag är en otroligt tråkig flickvän just nu som inte vill hitta på någonting. Några vänner ringde och frågade om vi ville ut och äta middag/ta en drink och ett tag var det även tal om bio men jag kunde inte mäkta med någon av alternativen. Jag är vanligtsvis helt slut efter en dag på språng med L, och nu med bara en arm och en molande värk på det är jag om möjligt ännu tröttare när kvällen kommer.. När L äntligen somnat vill jag bara sitta ner och inte röra mej mer än nödvändigt! Att ta en duscha, kränga på mej nån obekväm outfit över min fula figure 8 sling, sminka mej och försöka fixa håret för att åka in till stan går fetbort.

Kalla mej tråkig och osocial, men just nu är det hemma i lugn och ro som jag helst spenderar mina kvällar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar