tisdag 20 mars 2012

Trots med stort T

Oj  vad det kämpas emot här hemma just nu, vi har en kille med en vilja av stål.. tror jag nämnt det tidigare, men nu har vi klättrat ännu några nivåer tror jag minsann. Allt, precis ALLT ska det trotsas och krigas om, inget flyter på lätt. Det är allt från smågrejer som att ta den första tuggan av maten som erbjuds, att ligga ner o få blöjan bytt, när det är dags att komma upp ur badet till värre grejer som nattningen. Då den sker allra sist på dagen då ofta barn och föräldrar är trötta känns den fajten alltid jobbigast.. Och med en enarmad mamma krävs det att pappa finns med på ett hörn för att lägga ner L, något han varit i en vecka nu (tänk att det behövdes en olycka i familjen för att det skulle ske!) men ikväll var han tvungen att åka ut på jobb över farmen så jag fick ta nattningen själv.

Då jag ganska snart insåg att det skulle bli en krävande sådan bestämde jag mej för att ta vagnen till hjälp - och hör o häpna, jag lyckades få ut vagnen ur bilen OCH lille busungen upp i vagnen, kändes faktiskt som en liten seger mitt i allt. Sen tog vi en skön kvällspromenad, vädret här nere är för en gångs skull varken blåsigt eller regnigt utan riktigt behagligt!


Kvällsvy över farmen:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar