torsdag 29 mars 2012

På rätt väg!

Jag känner mej redan fräschare och piggare, efter bara två dagars "detox" :) Min egen version av detox, jag tror inte på att endast dricka massa juicer för att rensa kroppen utan är mer av åsikten att ordentligt med nyttig mat och vatten är det som är bäst för kroppen! Och i mitt fall, mindre socker och framförallt mer rörelse (än vad det av förklarliga skäl har varit på sistone).

Var ute i Jacks Point idag igen och småsprang/powerwalkade en svettig runda för att hinna med C och L på sin cykel. Springa omkring är väl inte direkt det jag borde hålla på med då jag har ett brutet nyckelben som behöver läka, men att gå i raskt takt känns helt okej.

Sen gjorde jag ett gäng utfall här hemma och några magövningar innan jag tappade upp ett bad åt mej själv - perfekt belöning! Nu ska jag göra mej en kopp te och  ta en frukt och en riskaka som kvällsfika :)



Jag, lite lagom svettig efter mina utfall. Vi fick förresten ÄNTLIGEN gardiner idag (som skymtar bakom mej), det har bara gått en sisådär 5-6 veckor sen vi flyttade in... 
Men bättre sent än aldrig!

1 kommentar:

  1. Härligt Emma,det syns att du på gång.. Visst mår man gott när man får till det, motion o kost o bad.. Hade en dag igår jag med, bad m bok o massagedyna o promenad + en paus m porlande bäck.. Märkte detta på jobbet idag, lite mer ork.. Emma när ska Joel åka från er, o kan sönd kväll här bli bra att prata.. Stor kram jäntan o dina tre män! smile..mamma

    SvaraRadera