lördag 3 mars 2012

Mera Glenorchy

Måste dela med mej av några till bilder från idag, vi åkte ju ut till den lilla "staden" (byn) Glenorchy där vi åt lunch på ett mysigt café. Dom hade världens största trädgård där L sprang omkring med sin sparkcykel under tiden vi åt och jag, pappa och J turades om att passa honom. Själva Glenorchy är inte särskilt mycket att se, det är liksom över på ett ögonblick men vägen dit är väldigt vacker. Eller scenic som man skulle säga här.

När vi kom hem så stack jag iväg och cyklade Skyline med en tjejkompis och sen tog vi en cider nere på Atlas, stammishaket i stan där alla riders samlas på kvällarna. Det var så skönt att komma iväg några timmar själv, länge sen jag unnade mej själv det! Bad killarna här hemma att fixa middagen/tänka ut vad dom ville äta då jag visste att jag skulle dröja till sjusnåret. 

Det gick mindre bra kan man väl säga.. men det löste sej till slut med hämtpizza. Jag åt inne i badrummet medan L fick sitt kvällsbad, kunde inte låta bli att småle lite för mej själv när jag satt framför badkaret och åt min pizza. Snacka om att man fått lära sej att prioritera som förälder. Jag fick min cykling och en extra halvtimme efteråt med en tjejkompis, sen att middagen skedde på ett badrumsgolv - det gjorde ingenting :)







1 kommentar: