torsdag 1 juli 2010

Limits...

Har ännu en gång blivit påmind om mina begränsningar som gravid... Var ut på en powerwalk med mamma innan lunch och då jag tyckte hon gick alldeles för sakta för mitt tempo bestämde vi oss för gå åt varsitt håll o sen mötas o gå tillsammans på hemvägen.

Jag drog iväg och njöt i fulla drag av att kunna ta ut stegen ordentligt och jobba upp värme. Efter cirka en halvtimme möttes mamma och jag o tempot lugnades ner igen. Fick några varnandes ord från mamma om att jag kanske borde ta det lite lugnare, blev småirriterad och förklarade att jag ju hade hur mycket energi som helst o kände mej jättepigg men att jag självklart lyssnar på kroppen dagar den känns trött.

Kom hem och det dröjde inte länge förrän jag började få smärtsamma kramper i ryggen och sammandragningar i magen. Arg för att mamma hade fått "rätt" ville jag först inte säga nåt men mitt stela ansiktsuttryck och böjda kropp avslöjade annat.. Så vad lärde jag mej av det här då?

Att "för långsamt tempo" antagligen är alldeles lagom som gravid.

Stretching i vardagsrummet - garanterat långsamt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar