tisdag 6 juli 2010

Vecka 30

Jösses - nu är jag i vecka 30! Det är med skräckblandad förtjusning som jag inser att jag bara har 10 veckor kvar innan förlossningen.. Nu har jag avklarat 3/4 av graviditeten med andra ord.

Var iväg till hälsokostaffärn igår och inhandlade järnsaft med tillskott av folsyra och c-vitamin. Har nämligen varit så makalöst trött den senaste veckan att jag tänkte att det skadar inte med lite extra järn så här i slutet. Rikligt med protein, folsyra, järn och c-vitamin behövs för att bebis hjärna ska utvecklas som den ska! Ingen större fara att bebisen ska få brist, han tar vad han behöver av mammas kropp - däremot så är det jag som blir trött men nu ska jag förhoppningsvis ändra lite på det :)

Har precis ätit frukost i sängen och nu ska jag läsa lite o sen slumra en stund - lyx!

Jag på vårt rum i Hasseludden med vattnet utanför fönstret - hoppas på att kunna ta med mej C nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar