onsdag 14 juli 2010

Nattamat

Har verkligen fått en knäpp dygnsrytm där jag är vaken när jag borde sova och tvärtom. Somnade idag på kvällen o sov från sju till nio. Satt väl uppe till elva o halvsov sen nån timme för att nu vara vaken igen..

Magen kurrade så jag var tvungen att gå upp o käka en riskaka och några skedar ostkaka med lite keso. Har nog ätit lite dåligt idag när jag tänker efter men så himla svårt i värmen! Att man sen blir mätt på nolltid verkar förvåna alla då dom förväntar sej att man ska "äta för två" som gravid. Det är en MYT, låt oss slå hål på den en gång för alla! Tvärtom får man i sej mindre åt gången då bebis liksom tar av magsäckens utrymme.

Så lite och ofta är det som funkar!

Nä nu ska jag gå tillbaka till sovummet o försöka somna om..

1 kommentar:

  1. Visst är det svårt att äta i värmen, gravid eller icke ;) men håller dessutom med dig, fick också minskad aptit mot slutet av graviditeten. Blev aldrig en sån som var tvungen att gå upp mitt i natten för att käka, haha, kanske ska vara glad för det ;)

    SvaraRadera