torsdag 13 oktober 2011

Dagens höjdpunkt



Min kaffepaus :) Dagens höjdpunkt kanske är att ta i men garanterat en mysig stund på dagen! En muffins slank ner också, men tyvärr var mina favoriter "savoury ones" slut så det fick bli banana/caramel istället - faktiskt helt okej för att vara sweet muffins.

Har hunnit bli hungrig igen men vi är bjudna på födelsedagsmiddag över hos grannarna så jag får snällt vänta en timme till. Har druckit en smoothie för att inte bli helt oresonlig innan dess haha. Vet inte riktigt hur vi gör med L, det är nämligen sovdags för honom snart - undrar om han klarar sej lite längre ikväll. Vore skoj att ta med honom över gatan för en stund. Samtidigt tycker jag inte om att pusha hans sovtider alltför länge, tycker så synd om honom när han får sina stora trötta hundvalpsögon att jag vill stoppa honom i säng bums!

En gång gick vi över en liten stund med babymonitorn, den räcker över gatan fast det kändes sådär. Tänk om den skulle sluta fungera plötsligt och L vaknade! Jag läser just nu biografin om Madeleine som blev bortrövad i Portugal när hennes föräldrar lämnat barnen sovande på hotellrummet för middag några hundra meter bort, fy den är så hemsk att jag inte orkar läsa mer än några sidor åt gången. Nu bor vi visserligen på Nya Zeeland och inte i Portugal men ändå, man kan aldrig vara för säker när det kommer till det värdefullaste man har...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar