torsdag 27 oktober 2011

Good News

Pratade med brorsan på Skype igårkväll och imorse ringde pappa, utan att avslöja alltför mycket så kan jag säga att jag ser fram emot det nya året!

De nästkommande veckorna kommer nog bli en aning kaotiska, vi måste vara ute härifrån om mindre än 3 veckor - och då vårt hus inte är färdigbyggt än så blir det att försöka hitta nån annanstans att bo under tiden. Inte det lättaste gissar jag, de flesta mäklare vill inte hyra ut kortare tid än 6 månader och att jul och nyår infaller under samma period gör det ännu lite krångligare. Det kommer att finnas gott om turister som är beredda att betala det dubbla och mer för boende i några veckor under "the holidays". Well, ingen idé att stressa upp sej - jag ska surfa runt lite nu på nätet och ser vad jag hittar.

Senare idag blir det en sväng till kakelbutiken igen för att denna gång välja definitivt vilken typ av kakel vi ska använda på balkongen, men även i badrum, kök och entré. Ska även hämta min nya laptop som äntligen anlänt! Har ju lånat C:s mammas dator ända sen min pajade i Sverige. Busy day med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar