onsdag 26 oktober 2011

Varför går han inte??

Den frågan fick jag idag av kassörskan på mataffären, efter att hon frågat hur gammal L är. Jag svarade 13 månader, varpå hon frågar om han går bra. Nä han går inte alls säger jag. Hon utbrister då helt chockat; WHY?? "They should walk when they 10 months!" fortsatte hon i hetsig ton.

Jag blev en aning ställd men fann mej ändå snabbt och talade om för henne att barn faktiskt är olika och att dom även går vid olika åldrar. Tänk att man inte ens ska slippa förmaningar när man är och handlar mat..

Så till nåt helt annat; det ramlade just ner ett mejl i inboxen om ett modelljobb för ett stort turismföretag som ska fotas i november månad. En kampanj som ska gå i 5 år worldwide o dom betalar därefter, 9000 dollar!! Location är dock på tre olika orter; Queenstown, Auckland och Rotorua och hela shootet kommer pågå i ett sträck under 1,5 vecka. Inte direkt något som går att kombinera med en liten L..

Synd, jag hade gärna gett det en chans och gått på audition annars :) Nu får jag se fram emot att vara brud på söndag istället, även om det är ett voluntär jobb i jämförelse med ovan nämnda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar