onsdag 26 oktober 2011

Queenstown Hill

Efter en facebookuppdatering om att det skulle vara "easy as" att gå upp Queenstown Hill Track med en buggy var jag bara tvungen att testa. Visste dock redan innan att det skulle vara allt annat än lätt! Gick ju upp i förra veckan själv, och det var en utmaning. Med vagnen tog det en extra kvart ungefär, inte illa om jag får säga det själv. Fick en hel del blickar och en o annan kommentar när jag kom skjutandes på L i nära lodrätt läge haha..

Dock var det på vägen ner som mina knän tog stryk, har skitont just nu men det är en annan historia. När man står där högst upp (och idag allra helst när det var klart väder) är det värt all svett och tårar!




Trollskog på vägen upp..



Utsiktsklippa nära toppen


Framme! The basket of dreams skymtar till höger



Svindlande höjder!



"Hålet i skogen" på andra sidan är Skyline där vi ofta cyklar,
QT Hill är som ni ser snäppet högre upp!



Kände mej som en vinnare när jag kom upp till toppen :)



En svettig sådan.



"well, THAT´S impressing" sa en kille och nickade mot vagnen när han gick förbi mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar