tisdag 25 oktober 2011

Helg Break

Tog en liten paus från bloggen igår, det var ju faktiskt helg här fortfarande iochmed Labour Weekend! Spenderade eftermiddagen uppe i downhillbackarna, alldeles själv. Eller själv var jag inte, det var ju en massa andra riders där såklart men C var hemma med L. Skönt att inte behöva stressa hem för att vi båda skulle hinna cykla, utan att istället dela upp det på två dagar. Vi behöver bli bättre på det i vår lilla familj, att satsa mer på kvalitetstid (både tillsammans och var och en) och inte alltid försöka klämma in så mycket vi kan under en dag. Det blir sällan bra.

Idag började vi dagen med en mysig frukost ute på vårt favoritcafé Vudu i stan. Vi var där redan vid åtta så det var alldeles lagom med folk, och lätt att få bord för en gångs skull. L festade till det på en savoury muffins, C beställde eggs benedict med bacon medan jag åt min favorit; grillad haloumi, 2 poached ägg och ruccola sallad på ett ciabatta bröd - såå gott! Efteråt åkte vi vidare till en kakelbutik och försökte bena ut vilken nyans i badrummet vi ska ha... vi kom inte fram till så värst mycket nytt, var nog faktiskt mer förvirrade när vi klev ut än när vi kom! Åh dessa val, roligt såklart men också förbaskat svårt..




L inne på Vudu med sin ostmuffins i högsta hugg


Jag hemma i soffan just nu. L och jag matchar varann idag med orange  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar