torsdag 20 oktober 2011

En vinnare vareviga morgon

När det kommer till all slags annan mat så tetar jag gärna och ofta nya grejer, men när det gäller frukost är jag en inbiten vanemänniska. Jag äter samma sak varje morgon, just för att det är så förbaskat gott att jag aldrig tröttnar! Får jag presentera Eggs Benedict ála Em:



Grovt bröd, lätt philadelphiaost, avocado, rökt lax, 2 organiska ägg och så lite hollandaisesås på det - muuuums!



Idag slog jag även på stort och gjorde mej själv en "riktig kaffe" i vår Latté Maker som annars står orörd för det mesta. Kaffeburk från älskade Sverige :) Och nej, jag gick inte upp halv sex för att laga frukost.. klockan går fel!



Var ju tvungen att föreviga L:s frukost så som den ser ut för det mesta; franska med solrosfrön, olivsmör, avocado, skinka och ett hårdkokt ägg. Oftast får han några skedar risgröt med bär också då smörgåsen sällan äts upp helt, ungefär halva brukar hamna på golvet om jag tittar bort för 2 sekunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar