söndag 2 oktober 2011

Ingen bebis längre

Det slår mej när jag tittar på nedan bild att jösses, vår älskade L har vuxit upp och blivit stora killen - han är ingen liten bebis längre! Han fick faktiskt sin första hårklippning idag, utförd av mej..  Jag fick flasbacks till då jag som liten, var väl 10-11 år max, klippte min mamma och inte kunde sluta vilket resulterade i en mamma med alldeles för kort hår på EN sida och en helt förstörd liten Emma (perfektionist redan då) som låste in sej på toan och grät floder. Min mamma däremot tog det coollugnt, och stoppade den alldeles för korta hårslingan bakom örat och öppnade dörren för våra middagsgäster som knackade på dörren strax efter. Tur att jag aldrig blev frisör, hade förmodligen aldrig blivit nöjd och mina kunder förlorat mer hår än dom kunnat (mar-)drömma om. L fick inte den mest jämna klippningen han heller men det berodde mest på att han inte satt still längre än 30 sekunder! När första locken föll var det nästan lite känslosamt, min lille bebis får sin första hårtrimning - stort! Men sen gick det som sagt av bara farten.


Vi åkte ut till Colec Bay idag, förbi vårt gamla vanliga stammisställe i Riverton och vilken fullträff - allting var bättre; utsikten, lokalen, maten, personalen och det fanns tillochmed en lekplats precis utanför. Blir garanterat fler resor ut dit när vi är här nere på farmen.



Visst ser han vuxen ut plötsligt? Kan det vara klippningen mån tro...
Själv håller jag på att spara ut min lugg igen om ni undrar ;)



Ute på lekplatsen en stund senare, vuxenheten som bortblåst!
Vi lät honom låna C:s sunnisar så han slapp kisa i solen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar