måndag 10 oktober 2011

Smoothie Tajm!

...utropade C från soffan när jag plockade fram mixern i köket. Så nu sitter vi här med varsin smoothie gjord på blåbär, hallon, naturell lättyoghurt, lättmjölk och några skedar proteinpulver - smakar som glass!

Min stora svaghet är absolut sötsaker och allra helst choklad, nån eller ett par dar i veckan är väl okej men på sistone har det blivit väldigt mycket oftare än så. När man sitter där med en chokladbit i handen av ren vana och utan att ens njuta av den, nä då är det bättre att äta något annat istället. Mer mat och mindre snacks/småätande är mitt löfte till mej själv denna vecka! Sen önskar jag mej även lite mera sömn än det varit på sistone.. Det blir så lätt en ond cirkel, för lite sömn och jag crejvar automatiskt snabba kolhydrater för att hålla mej vaken - vilket funkar en kort stund sen blir jag ÄNNU segare och tröttare än innan.

Med det sagt och en proteinshake i magen går jag och lägger mej :) Ny dag imorgon och förhoppningsvis mer energi!




Bra mycket bättre och mer mättande än några rutor choklad
som jag först tänkt slänga i mej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar