torsdag 13 oktober 2011

A different View

Idag tog jag en morgonpromenad på högre höjder, jag går ju vanligtsvis ner till sjön, en bit längs den och sen upp igen men idag höll jag mej borta från vattnet då det var rejält blåsigt. Istället blev det en runda upp mot Queenstown Hill och sen tillbaka hemåt. Fick rejäl backträning på köpet! Det var rätt kallt ute så jag svettades endast bakom solglasögonen, men jäklar vad svetten rann där haha.

Slog mej hur trevliga och hjälpsamma nya zeeländarna är, särskilt när man kommer och går med barnvagn; först så sprang en vägarbetare över vägen bara för att snabbt lyfta bort några koner på trottoaren där jag och L kom gående. Och runt nästa hörn så skyndar sej en man att flytta sin bil så att jag slapp korsa gatan med vagnen!

Kom förresten hem från grannen för inte alltför länge sen, vår finaste L höll sej vaken (och glad) i nästan 2 timmar längre än vanligt! Älskade plutt, han började vinka hejdå när han tyckte att "nu räcker det mamma, det spelar ingen roll hur många roliga hundar, snälla barn och spännande leksaker här finns - nu vill jag hem". Och så fick det såklart bli! Jag tog med mej middagen på en plasttallrik hem som jag åt efter att jag stoppat L i säng. En timme senare kommer C hem med ännu en tallrik full med efterrätt så nu står magen i fyra hörn vill jag lova...


Från min morgonpromenad:


Kelvin Heights på andra sidan sjön, golfbanan som vi ofta brukade cykla runt (har inte hänt igen sen L kom till världen), skymtar till höger



Ett av mina favorithus uppe på Queenstown Hill, är så nyfiken på hur det ser ut inomhus!



Queenstown från ovan, som ni ser är det en småstad men en ovanlig sådan :)



Hit ska vi imorgon! Mellan trädtopparna skymtar Skyline liften som tar oss och våra downhillcyklar upp till toppen så att vi kan rejsa ner i full fart på andra sidan berget!

1 kommentar:

  1. Å, det är så löjligt vackert! Jätte skoj med en massa bilder!

    Häftigt, tycker jag, att Lewis börjar börjar vinka hej då när han vill gå hem. :) Och att du snappar upp signalerna. Hoppas ni får det roligt imorgon i downhill backarna. Låter läskigt värre! ;)

    SvaraRadera