tisdag 24 juli 2012

At the Beach

Idag tog jag mitt första riktiga dopp! Tidigare har jag bara varit i halvvägs då jag badat med L. Men eftersom vi lämnar Mooloolaba imorgon så tänkte att det var nu eller aldrig :) Jag älskar att bada men stora vågor är jag skraj för! Har förmodligen att göra med att vi svenskar inte är uppvuxna med att bada i havet på samma sätt som australienarna och kiwisarna är, för mej är instinkten när en stor våg kommer att röra mej bort från den, även fast jag vet att man ska göra tvärtom - dyka igenom/under den.

Var mera självsäker i vattnet när jag bodde här men nu har jag blivit riktigt feg igen! Får se om jag får nån chans till nere på Guldkusten eller om det är för kallt där för att överhuvudtaget bada alls ;) 

Ikväll ska vi göra ett nytt försök att gå ut och äta, L:s sov en ordentlig tupplur idag vid lunch så jag hoppas att han ska stå sej på den. Vill nämligen hinna med ett besök till en gammal favoritrestaurang nere i Maroochydore som serverar supergod indisk mat! Ska kolla när de öppnar så vi kan vara där så tidigt som möjligt med L. 

Håll tummarna att det funkar bättre ikväll!



Nöjd tjej med fräknar på näsan



C är extra sun safe och behåller t-shirten på



Svalkande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar