tisdag 24 juli 2012

Gårdagen


Herregud säg vad som inte gick fel igår! Jag tror jag firar min födelsedag nästa vecka istället ;) Dagen började som ni vet inget vidare och vartefter dan fortsatte blev det om möjligt bara värre. Det hela slutade med att jag åt födelsedagsmiddag ensam på en restaurang efter att C gått hem med L som var totalt övertrött och omöjligt kunde vara kvar en sekund till. C åt upp sin mat medan jag gick en promenad med L i vagnen och sen åt jag min mat när C gick hem med L. Maten var god men jag hade ju såklart önskat att jag haft sällskap istället för att sitta själv... Men inte mycket att göra åt!

När jag betalar säger servitrisen att hon inte fattar hur jag stod ut, hon skulle nämligen slita sitt hår om samma sak hände henne. Jag visste inte om jag skulle ta det som nån slags vriden komplimang om att vi hanterade situationen bra eller att hon helt enkelt var oerhört tacksam att hon (uppenbarligen inte!) hade några barn själv.

När vår utamattade kille somnat (tog som tur var inte alltför länge) så sprang C iväg till Coles och köpte mitt favoritgodis och choklad och så kröp vi upp i soffan och kollade på film. DET var iallafall lyckat!


Jag igår. Att gå ner till havet och ta några djupa andetag hjälper mot det mesta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar