fredag 27 juli 2012

Sea World

Idag har vi haft en rätt så lugn dag, fokus har varit på L hela dagen att få i honom extra mycket vätska, mat och sömn så att han återhämtar sej från febern. Och det verkar som om vi lyckades bra, nu ikväll var han inte alls lika varm längre - både jag och C drar en lättnandes suck kan jag lova. Det finns inget värre än när ens barn är sjukt, och extra jobbigt är det såklart när man är långt hemifrån. Men som sagt, det verkar som han är på rätt köl igen! 

Vädret har varit toppen idag, varmaste dagen på Guldkusten hittills. Jag gick en långpromenad längs havet i morse innan jag mötte upp C och L för en lekstund på en av alla lekplaster häromkring, sen åt jag och C lunch i en galleria medan L sov i vagnen. Därefter gick jag hem igen, denna gång barfota i vattenbrynet då vattennivån hade hunnit bli bra mycket högre! Åh vad jag kommer sakna mina strandpromenader när vi kommer hem till QT, det finns inget jag njuter så mycket av som sand mellan tårna, solsken i nacken och vågornas brus... Det är meditation för mej!

Lovade ju lite bilder från Sea World där vi var igår, här kommer de:



Den här godingen slank ner nästan direkt efter att vi gått genom entrén; Frozen Yoghurt Ice cream med färska jordgubbar!



Mmmm - den var sååå god!



Sen var det dags att åka tåg!



C ser en aningens storväxt ut brevid alla småbarn :)



Dinosarieland tyckte L var himla häftigt. Jag gissar på att han trodde att dinosarierna var levande, för dom rörde ju på sej!



Kanske lika bra att dom här bestarna inte finns längre? Fy för att möta en livs levande!



Sen flög vi flygplan, vårt plan flög lägst av alla tills....



....L hittade spaken - då tog vårt plan fart!



En livs levande haj i akvariedelen



Och så förstås, delfinuppvisning!



En lycklig liten kille från publiken fick komma ner och mata dem med fisk. 
Första gången jag ser delfiner på så här nära håll!



Undra hur många månaders träning som krävs för att lära delfinerna detta?



Grand finale!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar