torsdag 26 juli 2012

At the gym

Imorse testade jag gymmet på lägenhetshotellet där vi bor, det var helt okej även om jag saknade fria vikter. Jag ser hellre ett rack med hantlar än en massa multimaskiner men detta gym hade bara maskiner plus roddmaskin, cyklar och löpband så jag fick till ett bra pass ändå. Att köra sista övningarna med kroppsvikt när man redan är lite lagom trött är ett säkert kort för skönt brännande muskler!

När jag kom hem igen och duschat o gjort i iordning mej så åkte vi iväg till en gigantisk shopping mall som heter Pacific Fair, helt klart den största jag sett. C köpte en ny telefon efter att ha badat med sin i havet (!) och jag kom hem med ett par byxor från Sport Girl, min favoritbutik här i Aussie - skulle lätt kunna ta med mej halva sortimentet hem! 

Därefter åkte vi till till Sea World där eftermiddagen spenderades. Vi vaknade i vanlig ordning runt sextiden imorse så dagen har varit låång och dessutom har stackars L fått feber, något som visade sej nu på kvällen. 38,2 mätte hans temp vilket är på tok för högt då han vanligtsvis ligger runt 36,5 om ens det.

Finns inget värre än när ens lille älskling är sjuk och ynklig, jag hoppas innerligt att att det här är nåt snabbt övergående och att han är piggare imorgon. 

Bilder från Sea World kommer imorgon, nu är jag för trött så ni får hålla tillgodo med dessa från imorse:



Jag efter avslutat träningspass - svettig och nöjd!



Poolområdet ekar tomt så här års



Entrén till vårt hotell. Borde ha fotat hela byggnaden, den är nämligen sjukt hög; hela 45 våningar. Vi bor på 32:a vilket är tillräckligt för att det ska slå lock i öronen varje gång man åker hissen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar