onsdag 25 juli 2012

Back in Goldie

Vi ångrade att vi åkte hit så snart vi kom fram, Sunshine Coast är verkligen såååå mycket bättre. Med risk att trampa nån på tårna som älskar Guldkusten så måste jag säga att det känns som att folk är "stuck in the eighties" här. Det känns så väl att Guldkusten hade sin era för 25 år sen och många som levde livet här då verkar fortfarande vara kvar (och bär samma kläder och frisyrer). Lite deprimerande är allt vad det är!

Men vi ska göra det bästa av våra sista dagar här ändå, och försöka hitta på så mycket som möjligt för utbudet av fun parks, diverse tours och shoppingmalls är helt klart större här. Kanske blir det även en sväng till IKEA då jag inte skulle ha nåt emot lite svensk choklad, knäckebröd och kaviar med mej hem!

Vi tog en kvällspromenad längs havet och tittade på helikoptrar, en marknad och modiga surfare.



Mina killar djupt koncentrerade...



....på surfarna som vågade sej ut i det iskalla? vattnet



Själv frös jag tillochmed i min hoodie och var nöjd med att vara på torra land!



Stora vågor är väldigt kul att titta på hälsar L



Hade tänkt att jag skulle gå en powerwalk men det blev mer en långsam lunk...



Men det är skönt det med ibland!



Ett av alla lifeguardstorn längs stranden



Beachbrudar från 80-talet?



Guldkusten kännetecknas av gigantiska skyskrapor - överallt!



Här fick L syn på en helikopter som cirklade runt en av alla skyskrapor, jag var lite orolig att han skulle tippa över baklänges ;)



Havet innan vi gick hem... En storm på väg ser det ut som! 

1 kommentar:

  1. Guldfesten känns lite.. Tillgjort. Amerikansk på nått vis! Du har fina bilder!

    SvaraRadera