torsdag 12 juli 2012

Bye Bye Pin

Äntligen får jag avsluta det här kapitlet i mitt liv; idag opererades skruven ut! Och jag valde faktiskt att ta med den hem, som en påminnelse om att ta det lite lugnare i downhillbackarna i fortsättningen.. Och kolla in storleken, ingen liten nål direkt - mer en jätteskruv!

Själva proceduren var obehaglig men absolut inte outhärdlig eller särskilt smärtsam. Gjorde mindre ont än jag väntat mej. Tog endast lokalbedövning i axeln, nålen för mera smärtlindring (morfin tror jag?) som satt redo i armen behövdes aldrig. Förmodligen därför jag känner mej precis som vanligt nu. Jag gick tillochmed hem från sjukhuset! Bara 15 minuters promenad men ändå, knappast något jag hade varit kapabel till efter första operationen.

Vi stannar i Dunedin en till natt. Även om vi hade kunnat åka hem idag så känns det skönt att vänta med den 4 timmar långa bilfärden tills imorgon bitti. Alltid enklare att resa med L tidigt på dagen snarare än sent :)



Skruven - längre än mitt lår är brett!



Mina två följeslagare kom på besök! L hittade en mycket uppskattad bil inne på sjukhusets leksaksavdelning :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar