måndag 9 juli 2012

Varför så trött?

Alltså fy fasen vad jag är trött på att vara trött! Kan man säga så? Känns som jag drabbats av en förlamande trötthet som liksom inte vill försvinna... Önskar att jag kunde säga att det är tidiga graviditetstecken men det tror jag knappast. Helt fel tid i månaden för det. Är nog bara väldigt TRÖTT helt enkelt. Kanske något av en vinterdepp? Inte vet jag, men Australien kommer säkert göra gott oavsett... Längtar efter värmen så sjukt mycket! Det här kalla och trista vädret gör att jag vill gå i ide... Och då är ändå de Nya Zeeländska vintrarna både bra mycket mildare och ljusare än Sveriges!

Det är det enda som tar emot när jag tänker på att flytta hem en dag. Hur ska vi överleva vintrarna? Fördelen med Sverige är ju att varmare breddgrader som tex Spanien och Grekland finns bara några timmars flyg bort. Kunde vi planera in en resa då och då under L:s skollov så tror jag vi skulle klara oss alldeles utmärkt ;)

Jag vill verkligen testa livet i Sverige igen som en familj, kanske inte för evigt men ändå för en längre period än bara några få semesterveckor. I fem år har jag bott här på NZ nu... Jag är redo för ett eller två år i Sverige snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar