fredag 20 juli 2012

Australia Zoo

Australia Zoo blev precis en sån hit som vi gissade, vilken dag vi haft. Fastän det var andra gången för mej på detta Zoo så kändes det som första när jag såg L med alla djuren! Och en del var faktiskt nytt, som "Africa" - en massiv inhängnad med giraffer, zebror och noshörningar. 

Överlag så verkar djuren tas bra hand om på Australia Zoo, självklart kan man inte jämföra med om de fått leva ute i det vilda men djuren ser välmående ut och de är inga uppvisningar i slag med cirkus där dom tvingas göra samma sak varje dag.

Jag låter bilderna nedan tala för sej själva...



L kollar in "The Tasmanian Devil" - en ful sak som påminde om en korsning mellan rått/grävling/katt och som tydligen biter 4 gånger hårdare än en pitbull terrier! Fick ingen bild, han sprang för fort...



 En bra mycket sötare koala! Åh fick sån lust att plocka med mej en egen hårboll hem - de ser så himla gosiga ut (men luktar rätt illa)!



Jag utanför kamelernas hage



 Eller är det kanske dromedarer, hur var det nu med pucklarna... 
Kameler har två och dromedarer en?



 En röd panda



Jag och en sömnig wollabee



Nån som har mat åt mej?



L:s tur att klappa wollabeen!



L hade nog gärna tagit med sej det "stora gosedjuret" hem om han kunnat!



"Krokodilen Cameron" he he



Vi fick halva priset på inträdesbiljetter om vi stoppade in L i gapet på en krokodil..



Nu lurade jag er nästan va? Krokodilen var fejk såklart och vi betalade således fullpris för våra biljetter :)




Ett gäng ståtliga giraffer!



Och en mama!




Världens finaste killar



Lillälskling och jag innan hemgång. 
Bye Bye Australia Zoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar