måndag 16 juli 2012

Strålande sol, cheesecake och trötta grabbar

Så är vi äntligen frame på Guldkusten! Det är strålande sol och kring 21 grader, lite kyligt i skuggan men annars alldeles perfekt! 

Vi började med att äta en supergod sushilunch här på Broad Beach där vi stannar de första två nätterna. När vi sen gick in på Starbucks brevid för en varsin frappuchino höll jag på att ramla baklänges, vad finns bakom disken om inte Caramel Cheesecake!!! Jag har letat efter den sen jag flyttade från Australien, men aldrig sett den nånstans – så när jag såg den igen blev jag helt lycklig haha. Vi skulle dock precis ta med L på en promenad i vagnen så C lyckades få med med mej ut utan nån cheesecake men lita på att jag ska dit imorgon! Eller ikväll…

Mina killar somnade medan jag duschade så nu funderar jag på att gå ut en sväng själv och kolla in området! Jag och C är helt olika där, han är alltid supertrött när vi kommer fram nånstans, oavsett hur långt eller kort vi rest. Själv är jag alldeles för rastlös för att kunna somna när jag kommit till en ny plats – då vill jag ut och upptäcka!



Tog några snabba strandbilder när vi var ute och gick..


Underbara strand - som jag saknat dej!



Ett "baywatch tower" i Australiensisk stil



Efter 3,5 timmars flygresa hade L en massa spring i benen!



Men plötsligt tog energin alldeles slut... För båda mina killar. Söta eller hur?

2 kommentarer:

  1. o så söta, o så nöjda o fridfulla.. Vad underbart för er att kommit fram o lite sol ni med.. Samma här efter 4dagars skyfall o regn o åsknedslag lite varstans. men idag solen varit framme hela dagen, solen varm men lite svala vindar, o hela Enköping ätit glass o njutit med ett leende på läpparna.. o Emma vad härligt att vara vid havet o lite sommar igen för er alla... O din cheescake hoppas jag bara du får njuta snart..Ha det gott alla tre, o äntligen är ni där... Kramar mamsingen..

    SvaraRadera
  2. Underbart!
    Det finns inget som slår de australiensiska stränderna, lr det skulle väl vara caramel cheesecake då! Ät en bit för mig oxå, är såååå avis!
    Vilka minnen av promenader längs med stränderna och kvällar/helger på Starbucks i Mooloolaba, saknad...

    Njut nu och ta hand om dig och dina killar, en massa kärlek från mig.

    Kram

    SvaraRadera