tisdag 17 juli 2012

Movie World och regn som blev solsken

Imorse vaknade vi till ett mulet Gold Coast och efter att vi ätit klart frukost så ösregnade det! Vi bestämde oss för att ta bilen och köra en sväng och tillslut hamnade vi utanför Movie World. Efter lite dividerande fram och tillbaka om det skulle vara värt att gå in eller inte, så köpte vi biljetter och regnponchos!
Det visade sej vara ett bra beslut, L älskade Movie World och dess barnattraktioner och vädret sprack upp och plötsligt var det varmt och soligt!

När vi kom tillbaka till Broadbeach fick jag äntligen min efterlängtade cheesecake från Starbucks, men jag blev lite besviken – den var inte lika god som den jag och M brukade äta i Mooloolaba. Eller så är det så att visa saker helt enkelt är bättre i minnet än verkligheten! 



Favoriten av barnattraktionerna blev denna karusell...



Två gånger hann vi med att åka!



Tefaten var iof inte fy skam de heller...



Särskilt när de åkte uuuuupp!



Fast kanske allra roligast var denna vattenfontän(!)



Den här vågade sej mamman i familjen på att åka...iiiihhhh!



Ett par timmar och en lunch senare begav vi oss hemåt igen..



Och i Broadbeach väntade denna! God men inte så fantastisk som jag hoppats... Jag tror att den kanske gör sej bättre i tjejsällskap med en viss M :)

2 kommentarer:

  1. Å det ser ju bara så härligt ut! :) Vad kul att se lite "actionbilder" på er också. Kram!

    /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det kul med lite omväxling! Jag jobbar på att få C att vilja hålla i kameran lite oftare :)

      Radera