tisdag 4 maj 2010

Att baka i nånannans kök..

E ju skitsvårt o blir sällan bra! Inte så att jag springer omkring o knackar på dörrar hos främmande människor o frågar om jag får baka hos dem (en bra affärsidé kanske??) men dom få ggr jag befunnit mej nånannanstans än hemma o bakat/lagat mat så är det ju alltid nåt som fattas/blir fel. För att inte tala om hur varje ugn är den andra olik!

Försökte mej på en mudcake här ute på farmen då bankmanagern kommer ut vid tre och förväntar sej nåt smaskigt. I brist på en träslev använde jag en plastslickepott för att smälta blockchokladen o smöret.. Det var ju inte bara smöret o chokladen som smälte om man säger så. Nu får väl alla matförgiftning av plast i kakan.. hemska tanke! Sen brände ugnen kakan ojämnt oxå så halva mudcaken är rinnig och den andra torr - något för alla smaker ;) Mmm vad jag längtar efter att testa denna delikata efterrätt.. eller så kanske jag skyller på magont o äter en frukt istället..

Nä nu går jag upp till huset och fortsätter mitt renoveringsprojekt - förhoppningsvis går saker bättre där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar