torsdag 13 maj 2010

From one thing to another...


Nyss ringde telefonen och väckte mej i mina dagdrömmar om downhill racing och motocross, det var från Plunket som håller Antenatal Classes (föräldrar och föda-barn kurs är väl en godkänd översättning..) där dom undrade om jag inte vill förflyttas så vi hamnar i en grupp med föräldrar med liknande BF-datum. Fick ännu en gång förklara att jag flyger hem till Sverige i slutet av juni och därför vill börja tidigare, så nu startar vi som planerat i slutet av maj. Två kvällar i veckan i tre veckor fram till den 10:e juni, hoppas verkligen vi kan få in det med tiden som måste spenderas nere på farmen..

Nästa vecka händer förresten nåt kul, då flyger vi upp till Auckland där jag ska gå på en workshop i inredningsdesign som anordnas som en fortsättning på inredningskursen jag tidigare gick. Ser verkligen fram emot det, ska bli så kul! Fick ett mail igår om vad vi ska förbereda o ta med oss, och jag blev positivt överraskad. Vi ska nämligen ta med oss prover, färgkartor, tyger etc. som vi vill använda oss av i ett inredningsprojekt! Det passar ju perfekt då vi håller på o renoverar för fullt nere på farmen. Hur bra som helst om jag kan få lite praktisk vägledning och inspiration :)

Här följer några perfekta exempel på hur gammalt och nytt kan blandas. Jag älskar kontrasten mellan mörkt trä och vita väggar!

Skulle göra vadsomhelst för dom här borden..
Dom kritvita väggarna gör att det inte blir för mörkt och "burrigt"!

Jag är galen i träbjälkar i taket - så fint! Vi hade faktiskt en i huset nere på farmen som C sprayade över(!!!) med vit färg när jag inte var där. Gissa om jag var arg...

En totalrenovering av övervåningen i ett gammalt farmhus ledde till det här fina master sovrummet med integrerat badrum!


Källa: Elle Decor.com, Designshoot.com, Laurelt.wordpress.com

1 kommentar:

  1. Åhh, vad snyggt!! Älskar att bläddra i inredningsitdningar och drömma mig bort, fast här hemma är det mest sambon som får sköta sånt ;)

    SvaraRadera