måndag 24 maj 2010

Helt slut!

Jag skulle kunna somna right here right now.. Jösses vad vi flängt runt idag! Hade ett möte med McRaeway Homes tidigt imorse i Cromwell som håller på o jobbar på vårt nästa husprojekt. Fick en hel del gjort, nu är det nog inte många möten kvar tills huset ser ut precis som vi vill!

Det enda problemet är väl hur vi ska lyckas med att bygga i Nya Zeeland medans vi befinner oss i Sverige... Typ bara en av 100 grejer jag går och oroar mej för just nu. Idag bokade vi äntligen C's biljett, han kommer den 20:e augusti - ganska precis 4 veckor före lillens beräknade nedkomstdatum. Hoppas för guds skull inte att ungen bestämmer sej för att komma tidigt, jag dör om inte C finns där! Eller nä dör var väl att ta i men det skulle verkligen vara att föredra att han finns på plats :)

Sen det här med att vi fortfarande inte har nånstans att bo i Sverige är något jag freakar out över ungefär varannan dag.. Vet ju att det inte hjälper att stressa över det, men det är likförbannat något som hänger över axlarna vareviga dag! Jag skulle så gärna ha ett litet baby rum att fixa med när jag kommer hem.. Som tur är har söta M lovat mej att jag kan få hjälpa henne med deras i brist på ett eget haha.

Nu är vi allafall nere på farmen och jag har hängt tapet hela kvällen - börjar få lite snits på det hela nu och tapetbitarna verkar fastna bättre med det nya limmet vi köpt. Imorrn blir det mer tapetklistrande innan vi åker tillbaka mot Queenstown på eftermiddagen för att gå på vår första föräldrarkurs hos Plunket. Ska gå två gånger i veckan nu i tre veckor framöver - förhoppningsvis är vi lite klokare i slutet av dem!


Det är mycket som snurrar i huvet just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar